Hulpverlening Regio Staphorst

Voor meer informatie en/of hulpvragen is er elke werkdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch spreekuur. Je hebt dan rechtstreeks contact met een hulpverlener, die aangeeft hoe het vervolgtraject eruit zou kunnen zien. Buiten dit spreekuur krijg je een telefoniste aan de lijn of een antwoordapparaat. Hulpvragen kun je ook via het contactformulier indienen.

Woon je in de regio Staphorst en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies-en informatienummer 0318 - 54 78 70.

Regio Staphorst

Algemene  regionale informatie

Stichting Schuilplaats ontvangt financiële steun van kerken en particulieren die het werk van Stichting Schuilplaats een warm hart toedragen. Op deze wijze kunnen we de hulpverlening laagdrempelig en toegankelijk houden. Daarnaast vragen we aan jou een financiële eigen bijdrage voor de hulpverlening op basis van een machtiging.

Financiële bijdrage

De eigen bijdrage voor de hulpverlening is € 55,00 per gesprek voor individuele begeleidingsgesprekken en € 65,00 voor relatiegesprekken. Hiermee draag je samen met kerken en particulieren bij, om op een financieel verantwoorde manier de hulpverlening te realiseren. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor je niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op jou van toepassing is, hebben we graag contact met je om samen naar een oplossing te zoeken, zodat we toch van betekenis voor je kunnen zijn.

Indien je niet in staat bent om naar de locatie te komen, kunnen wij (in noodzakelijke situaties) bij je thuis komen. Hiervoor geldt dan een reiskostentarief van € 0.39 per gereden kilometer.

Locatie Staphorst

Algemene lokale informatie

Stichting Schuilplaats heeft in 2008 een hulpverleningslocatie geopend in Staphorst op initiatief van de Hersteld Hervormde Gemeente in Staphorst.. DMW (Diaconaal Maatschappelijk Werk) Staphorst wordt grotendeels gefinancierd door de burgerlijke gemeente van Staphorst en door een structurele bijdrage van de Hersteld Hervormde Gemeente in Staphorst. De gesprekken vinden plaats in het Carinova gebouw in Staphorst.

Financiële bijdrage

De hulp die DMW Staphorst verleent is voor de hulpvrager kosteloos. Dit wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking met de Burgerlijke Gemeente van Staphorst en door steun van de Hersteld Hervormde Kerk in Staphorst.

Uw steun voor dit belangrijke werk is van harte welkom!  Hiermee maakt u het mogelijk dat mensen die de eigen bijdrage niet kunnen betalen toch de noodzakelijke hulp en ondersteuning krijgen. Namens hen: hartelijk dank!

U kunt een gift overmaken op NL18 INGB 0001341400 ten name van Stichting Schuilplaats o.v.v. ‘Diaconaal Maatschappelijk Werk Regio Staphorst’.

Voor aanvullende informatie over financiën verwijzen we u naar Financiën.

Medewerkers

Toke Kalisvaart