Cursus Verder na echtscheiding

Voor wie verder wil na een echtscheiding

Heb jij een scheiding meegemaakt en ervaar je de gevolgen hiervan nog iedere dag?  Vind je het lastig hoe je met je ex-partner om moet gaan?  Heb je vragen naar de Heere God waarom het allemaal zo gaat in jouw leven? Weet je soms niet hoe je naar je kinderen toe moet reageren?

In de Cursus Verder na Echtscheiding leer je hoe je verder kunt na een echtscheiding. Je deelt ervaringen en je krijgt handvatten aangereikt die je helpen om te gaan met de situatie. Thema's die worden besproken zijn:

• Kennismaking
  • Verwerking van het verlies
  • Omgaan met emoties
  • Kinderen en loyaliteit
  • Effecten voor kinderen
  • Omgaan met je ex-partner en schoonfamilie
  • Geloof en zingeving
  • Opbouwen van eigen leven

Inschrijven voor de cursus   is weer mogelijk! De cursus vindt plaats op  maandagavond van 19.30 -  21.30 uur.

Data 2020: 2, 9 en 23 november, 7  december.  Data 2021: 4 januari. Data voor de laatste drie bijeenkomsten worden nader bepaald. U krijgt daar t.z.t. bericht over van de cursusleider.

Indien  er genoeg aanmeldingen zijn, kunt u meedoen met de nieuwe cursusgroep in 2020. U kunt zich via het aanmeldformulier  inschrijven.

Voor DMW A&V ontvangen we structurele bijdragen van de participerende kerken uit de regio Alblasserwaard en Vijfheerenlanden en van een aantal burgerlijke gemeenten. Dit betekent dat voor inwoners van de gemeenten Hardinxveld-Giessendam, Molenlanden, Vijfheerenlanden en Sliedrecht de hulpverlening kosteloos is.

Aan inwoners van burgerlijke gemeenten die onze stichting niet structureel subsidiëren wordt een eigen bijdrage voor de hulpverlening van € 35,00 per cursusbijeenkomst gevraagd, in totaal €280,00.

Cursusleider: Marian Leenman