Hulpaanbod

De psychosociaal hulpverleners van Stichting Schuilplaats helpen je om zicht te krijgen op de problemen die je ervaart. We helpen je bij het onderzoeken van oorzaken en gevolgen en bij het scheppen van orde. De problemen die je ervaart zijn van invloed op jou als individu en op de verbinding die je ervaart in relaties, zoals binnen het gezin,in vriendschappen,  je  huwelijk of relatie of op school/studie. Samen werken   we toe naar het creëren van balans en zekerheid in je  leven die helpen om met de problemen die je ervaart om te kunnen gaan.

We doen dat door individuele begeleidingsgesprekken, relatietherapiegesprekken, digitale ondersteuning of groepscursussen. Soms kan er sprake zijn van rond-de-tafel-gesprekken met meerdere gezinsleden of mensen uit jouw omgeving. Wanneer meerdere hulpverleners betrokken zijn of overige betrokkenen, kunnen we regie voeren in samenwerking met het Sociaal Team / Centrum voor Jeugd en Gezin. De psychosociaal hulpverlener stemt dit allemaal met jou af. Dat geldt ook voor de duur en de werkwijze om jouw leerdoelen te helpen bereiken.