Hulpverlening Goeree-Overflakkee

Woon je op Goeree-Overflakkee en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies-en informatienummer 0318 - 54 78 70.

Woon je buiten Goeree-Overflakkee? Of wil je op andere dagen dan de openingstijden hulp ontvangen? Dan kun je terecht bij de regio   Zuid-West Nederland.

DMW Goeree-Overflakkee

DMW (Diaconaal Maatschappelijk Werk) Goeree-Overflakkee is een gezamenlijk initiatief van Stichting De Vluchtheuvel en Stichting Schuilplaats. DMW Goeree-Overflakkee is eind 2017 van start gegaan. Dit is mogelijk gemaakt door warme betrokkenheid en structurele bijdrage van 16 participerende kerken op Goeree-Overflakkee.

In het voorjaar van 2020 zijn er gesprekken gevoerd met de burgerlijke gemeente van Goeree-Overflakkee wat resulteerde in een waardevolle samenwerking tussen de burgerlijke en kerkelijke gemeenten en de beide hulpverleningsorganisaties op basis van gezamenlijke afspraken. Binnen deze afspraken kunnen we 12 uur hulpverlening per week realiseren.

Locatie

De hulpverleningsgesprekken vinden plaats in verenigingsgebouw ‘De Hoeksteen’, van de PKN, hervormde gemeente Middelharnis. De ingang van de gesprekslocatie bevindt zich aan de voorkant van het verenigingsgebouw. U kunt parkeren op één van de parkeerplaatsen nabij het verenigingsgebouw.

Informatie en aanmelden

Voor meer informatie en/of hulpvragen is er elke werkdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch spreekuur. Je hebt dan rechtstreeks contact met een hulpverlener, die aangeeft hoe het vervolgtraject eruit zou kunnen zien. Buiten dit spreekuur krijg je een telefoniste aan de lijn of een antwoordapparaat. Hulpvragen kun je ook via het contactformulier indienen.

Financiële bijdrage

Tot 1 juni 2020 werden er kosten bij de cliënt in rekening gebracht om het werk van DMW Goeree-Overflakkee mede mogelijk te maken. Vanaf 1 juni 2020 worden de kosten gefinancierd door de burgerlijke gemeente van Goeree-Overflakkee. Dit betekent dat de hulpverlening vanaf die datum voor jou kosteloos is.

Indien je niet in staat bent om naar de locatie te komen, kunnen wij (in noodzakelijke situaties) bij je thuis komen. Hiervoor geldt dan een reiskostentarief van € 0.39 per gereden kilometer.

Uw steun voor dit belangrijke werk is nog steeds van harte welkom! U kunt een gift overmaken op: NL18 INGB 0001341400 van Stichting Schuilplaats o.v.v. ‘Bijdrage Stichting Schuilplaats’. Hiermee maakt u het mogelijk om zulke initiatieven als op Goeree-Overflakkee mogelijk te maken. Namens ons als organisaties: hartelijk dank! Voor aanvullende informatie over financiën verwijzen we u naar   Financiën.

Medewerkers