Hulpverlening Regio Noord-Brabant

Informatie en aanmelden

Voor meer informatie en/of hulpvragen is er elke werkdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch spreekuur. Je hebt dan rechtstreeks contact met een hulpverlener, die aangeeft hoe het vervolgtraject eruit zou kunnen zien. Buiten dit spreekuur zijn we beperkt bereikbaar en krijg je de mogelijkheid om de voicemail in te spreken. Hulpvragen kun je ook via het   contactformulier indienen.

DMW Noord-Brabant

Woon je in de  gemeente Altena, gemeente Zaltbommel of één van hun kernen en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies- en informatienummer 0318 - 54 78 70. Woon je buiten de genoemde gemeenten?   Dan kun je terecht bij een van de andere regio's.

Algemene lokale informatie

De gesprekken vinden plaats  aan de Kerkstraat 75 in Sprang Capelle. U kunt parkeren op het kerkplein van de Hervormde Kerk te Sprang. De gesprekslocatie bevindt zich achter de woning van Kerkstraat 77. U loopt rechts van deze woning naar achteren waar u de ingang aantreft. DMW Noord-Brabant wordt ondersteunt door diverse kerken uit de regio.

Financiële bijdrage

In de regio Noord Brabant is de eigen bijdrage voor de hulpverlening 65 euro per uur.   Hiermee draag je samen met de participerende kerken bij, om op een financieel verantwoorde manier de hulpverlening te realiseren. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor je niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op jou van toepassing is, hebben we graag contact met je om samen naar een oplossing te zoeken, zodat we toch van betekenis voor je kunnen zijn.

Indien je niet in staat bent om naar de locatie te komen, kunnen wij (in uitzonderlijke situaties) bij je thuis komen. Hiervoor worden  reiskosten in rekening gebracht.

DMW De Langstraat

Woon je in regio De Langstraat, de gemeenten tussen Geertruidenberg en ’s Hertogenbosch of in één van hun kernen, en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies- en informatienummer 0318 - 54 78 70.

Fusie met DMW Noord Brabant

Per  1 april  is DMW de Langstraat gefuseerd met DMW Noord Brabant.   De fusie heeft geen gevolgen op de huidige werkwijze. Per 1 juli zal de eigen bijdrage gelijk zijn aan die van DMW Noord Brabant en komt onderstaande informatie te vervallen.

Algemene lokale informatie

Stichting Schuilplaats heeft in 2016 een hulpverleningslocatie geopend in Sprang-Capelle. De gesprekken vinden plaats aan de Kerkstraat 75. U kunt parkeren op het kerkplein van de Hervormde Kerk te Sprang. Het DMW bevindt zich achter de woning van Kerkstraat 77. U loopt rechts van deze woning naar achteren waar u de ingang aantreft van de gesprekslocatie. DMW De Langstraat wordt mede mogelijk gemaakt in samenwerking met de diaconieën van participerende kerken in regio De Langstraat.

Financiële bijdrage

De kosten voor de hulpverleningsgesprekken bij DMW De Langstraat worden (deels) gedragen door de diaconieën van participerende kerken in de regio, door giften en zo mogelijk door subsidie van de burgerlijke gemeente. Er is daarnaast sprake van een eigen financiële bijdrage. De eigen bijdrage voor de hulpverlening is € 25,00 per gesprek. Hiermee draagt u, samen met de participerende kerken, bij om op een financieel verantwoorde manier de hulpverlening te realiseren. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor u niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op u van toepassing is, hebben we graag met u contact om samen met u naar een oplossing te zoeken, zodat we toch voor u van betekenis kunnen zijn.

Uw steun voor dit belangrijke werk is van harte welkom!  Hiermee maakt u het mogelijk dat mensen die de eigen bijdrage niet kunnen betalen toch de noodzakelijke hulp en ondersteuning krijgen. Namens hen: hartelijk dank!

DMW De Langstraat of DMW Noord-Brabant

U kunt een gift overmaken op NL18 INGB 0001341400 ten name van Stichting Schuilplaats o.v.v. ‘DMW De Langstraat / DMW Noord-Brabant’.

Voor aanvullende informatie over financiën verwijzen we u naar Financiën.

Medewerkers

Theo Wendt