Hulpverlening Regio Noord-Brabant

Informatie en aanmelden

Voor meer informatie en/of hulpvragen is er elke werkdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch spreekuur. Je hebt dan rechtstreeks contact met een hulpverlener, die aangeeft hoe het vervolgtraject eruit zou kunnen zien. Buiten dit spreekuur krijg je een telefoniste aan de lijn of een antwoordapparaat. Hulpvragen kun je ook via het contactformulier indienen.

DMW Noord-Brabant

Woon je in de gemeenten Werkendam, Aalburg, Woudrichem of Zaltbommel, of één van hun kernen en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies- en informatienummer 0318 - 54 78 70.

Woon je buiten de genoemde gemeenten?   Dan kun je terecht bij een van de andere regio's.

Algemene lokale informatie

Stichting Schuilplaats heeft eind 2014 een hulpverleningslocatie geopend in Almkerk en is in 2019 verhuisd naar Sprang Capelle. De gesprekken vinden plaats  aan de Kerkstraat 75. U kunt parkeren op het kerkplein van de Hervormde Kerk te Sprang. Het DMW bevindt zich achter de woning van Kerkstraat 77. U loopt rechts van deze woning naar achteren waar u de ingang aantreft van de gesprekslocatie. DMW (Diaconaal Maatschappelijk Werk) Noord-Brabant wordt mede mogelijk gemaakt  door een structurele bijdrage van verschillende participerende kerken en donateurs in de regio.

Financiële bijdrage

Voor Regio Noord-Brabant ontvangen we structurele bijdragen van de participerende kerken uit de regio Noord-Brabant. Tot en met 2015 was de hulpverlening kosteloos. Om de hulpverlening echter in stand te houden zijn we genoodzaakt om vanaf 1 januari 2016  een financiële bijdrage te vragen voor de hulpverlening.

De eigen bijdrage voor de hulpverlening is € 25,00 per gesprek. Hiermee draag je samen met de participerende kerken bij, om op een financieel verantwoorde manier de hulpverlening te realiseren. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor je niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op jou van toepassing is, hebben we graag contact met je om samen naar een oplossing te zoeken, zodat we toch van betekenis voor je kunnen zijn.

Indien je niet in staat bent om naar de locatie te komen, kunnen wij (in uitzonderlijke situaties) bij je thuis komen. Hiervoor geldt dan een reiskostentarief van € 0.39 per gereden kilometer.

DMW De Langstraat

Woon je in regio De Langstraat, de gemeenten tussen Geertruidenberg en ’s Hertogenbosch of in één van hun kernen, en wil je je aanmelden voor christelijke hulpverlening of informatie opvragen? Bel dan naar het algemeen advies- en informatienummer 0318 - 54 78 70.

Algemene lokale informatie

Stichting Schuilplaats heeft in 2016 een hulpverleningslocatie geopend in Sprang-Capelle. De gesprekken vinden plaats aan de Kerkstraat 75. U kunt parkeren op het kerkplein van de Hervormde Kerk te Sprang. Het DMW bevindt zich achter de woning van Kerkstraat 77. U loopt rechts van deze woning naar achteren waar u de ingang aantreft van de gesprekslocatie. DMW De Langstraat wordt mede mogelijk gemaakt in samenwerking met de diaconieën van participerende kerken in regio De Langstraat.

Financiële bijdrage

De kosten voor de hulpverleningsgesprekken bij DMW De Langstraat worden (deels) gedragen door de diaconieën van participerende kerken in de regio, door giften en zo mogelijk door subsidie van de burgerlijke gemeente. Er is daarnaast sprake van een eigen financiële bijdrage. De eigen bijdrage voor de hulpverlening is € 25,00 per gesprek. Hiermee draagt u, samen met de participerende kerken, bij om op een financieel verantwoorde manier de hulpverlening te realiseren. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor u niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op u van toepassing is, hebben we graag met u contact om samen met u naar een oplossing te zoeken, zodat we toch voor u van betekenis kunnen zijn.

Uw steun voor dit belangrijke werk is van harte welkom!  Hiermee maakt u het mogelijk dat mensen die de eigen bijdrage niet kunnen betalen toch de noodzakelijke hulp en ondersteuning krijgen. Namens hen: hartelijk dank!

DMW De Langstraat of DMW Noord-Brabant

U kunt een gift overmaken op NL18 INGB 0001341400 ten name van Stichting Schuilplaats o.v.v. ‘DMW De Langstraat / DMW Noord-Brabant’.

Voor aanvullende informatie over financiën verwijzen we u naar Financiën.

Medewerkers

Eline