Echtscheiding

Een echtscheiding is een aangrijpende ervaring. Er gaat vaak een heel proces aan vooraf voordat er een keuze wordt gemaakt om een huwelijk te ontbinden. Er kunnen allerlei redenen daartoe zijn. En deze redenen zijn zeer persoonlijk. Het gaat vaak gepaard met worsteling en twijfels. Zeker ook op geloofsgebied! Het is een zegen als je mensen in je nabije omgeving hebt, met wie je deze worsteling en twijfels kunt bespreken.

Hoe moet je verder?

Maar het kan ook zijn dat je er helemaal alleen voor staat. Stichting Schuilplaats draagt graag bij aan herstel van relaties, maar we realiseren ons ook dat we in een gebroken wereld leven. Wanneer tot een echtscheiding wordt overgegaan, willen we graag een hand reiken en steun bieden om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Heb je behoefte aan ondersteuning en begeleiding bij of na een echtscheiding, neem dan contact met ons op.

Hulp bij echtscheiding

Je kunt je vraag ook stellen via het formulier rechts op deze pagina. We zullen dan met jou kijken welke steun of begeleiding het beste bij je situatie past. Kijk ook eens bij ons cursusaanbod naar onze cursus Verder na echtscheiding.

Wil je meer lezen over uiteenlopende thema’s, van persoonlijke emoties tot juridische stappen bij echtscheiding? Ga dan naar www.alswegenscheiden.nl. Dit is een kennisplatform waar Stichting Schuilplaats samen met andere organisaties aan bijdraagt.

Herken je jezelf of anderen in dit verhaal? Neem contact met ons op, of meld je aan voor onze (online) christelijke hulpverlening.