Burnout & Overspannenheid

Drukte en stress, het lijken de sleutelwoorden van onze maatschappij. Alles moet meer, sneller en beter. Heb je het gevoel dat haast je de baas wordt? Kun je niet meer meekomen in het tempo dat voor je gevoel van je gevraagd wordt? Of misschien leg je jezelf steeds hogere normen op, waardoor je op je tenen moet lopen en er uiteindelijk aan onderdoor gaat.

Gevarenzone

Langdurige stress en hoge eisen die je aan jezelf stelt, kunnen ervoor zorgen dat je overspannen wordt of een burn-out krijgt. Vermoeidheid, concentratieverlies, lusteloosheid en prikkelbaarheid kunnen daarvan een signaal zijn. Doe je zo hard mogelijk je best, maar heb je het idee dat je regelmatig faalt, zowel op je werk als in contacten met anderen? Dan bevind je je in de gevarenzone. Wij helpen jou graag om het risico op een burn-out te beperken en je overspannenheidsklachten te verminderen.

Verandering

In een individueel traject verwerf je inzicht in het ontstaan van je klachten. Vaak is er daarbij sprake van een combinatie van factoren: werk, privé en innerlijke factoren. Je leert hoe je stress kunt verminderen en stress beter kunt hanteren. Hierbij staan jouw gedachten over jezelf centraal. Je leert hoe je realistisch kunt denken en hoe je de lat voor jezelf lager kunt leggen.

Maak vandaag de keuze om je niet langer te laten beheersen door stress. Gun jezelf de ruimte om weer te leren genieten en je werk met plezier te doen.  Neem contact met ons op voor online hulpverlening of hulpverlening op één van onze 10 locaties.

Neem contact op!

Herken je jezelf of anderen in dit verhaal? Neem contact met ons op, of meld je aan voor onze (online)  christelijke hulpverlening.