Rouw

Iemand verliezen van wie je houdt, is een ingrijpende gebeurtenis. Het leven lijkt gewoon door te gaan, maar voor jou wordt het nooit meer hetzelfde. Je leven is voor altijd veranderd. Er lijkt een lege plek in je hart geslagen te zijn die niemand meer kan vullen.

Zinloos

Hoe moeilijk het ook is, veel mensen hervatten zich weer na een verlies. Met gebrokenheid en pijn in hun hart proberen ze verder te gaan. Maar misschien lukt jou dit niet. Dat kan komen doordat je steun mist van anderen, of doordat je verdriet te groot lijkt om te dragen. Misschien lijkt het zelfs alsof God er niet meer is. Of denk je dat het voor jou helemaal geen zin meer heeft om verder te gaan met jouw leven, nu die ander er niet meer is.

Verwerking

In al deze levensvragen is het belangrijk dat er iemand voor je is. Wij willen je een luisterend oor en een helpende hand bieden. Verdriet en rouw kunnen niet opgelost worden. Je kunt wel leren om je verdriet te verwerken, de herinneringen een plek te geven en de draad van het leven weer op te pakken. Dit is geen gemakkelijk proces. Maar door de pijn en het verdriet heen zul je weer licht aan de horizon zien verschijnen.

Begeleiding en/of ondersteuning

Neem contact met ons op voor begeleiding bij verlies- en rouwverwerking. Met een professionele hulpverlener sta je stil bij allerlei facetten van rouwgevoelens. Ook geloofsvragen krijgen een plaats binnen deze begeleidingsgesprekken. Je kunt ook overwegen om ondersteuning te krijgen van een groep van mensen met vergelijkbare verlies- en rouwgevoelens. Onder begeleiding van een professionele hulpverlener sta je met de andere groepsleden stil bij de verlies- en rouwervaring. Kijk voor informatie en het aanbod naar gespreksgroep rouwverwerking .

Stichting Schuilplaats werkt samen met andere zorgaanbieders op het gebied van ondersteuningsmogelijkheden bij verlies- en rouwgevoelens. Zij hebben gezamenlijk een WhatsApp groep voor lotgenotencontacten in verlies- en rouwervaringen. In een WhatsApp groep kun je in contact komen met andere mensen die met rouw te maken hebben gehad. Voor meer informatie: WhatsApp groep voor Lotgenotencontact rouw .

Herken je jezelf of anderen in dit verhaal? Neem contact met ons op, of meld je aan voor onze (online) christelijke hulpverlening.