Ondersteuning ambtsdrager

Als ambtsdrager komt u in contact met veel mensen. U voert pastorale gesprekken, bespreekt diaconale noden, legt zieken of ouderenbezoeken af en bent betrokken bij allerlei gemeentelijke activiteiten. U deelt in de vreugde en het verdriet van uw gemeenteleden of van mensen die op uw weg geplaatst worden.

Problemen bij ambtelijke werkzaamheden

Bij al uw ambtelijke werkzaamheden kunt u ook te maken krijgen met psychosociale problemen. Een echtpaar met huwelijksproblemen, een depressief gemeentelid, een gezin met opvoedingsproblemen, een weduwe die het overlijden van haar echtgenoot niet kan verwerken, een jongere die volledig met zichzelf overhoop ligt, etc.

Telefonisch spreekuur

Wie ondersteunt u als u bij uw werk in de gemeente te maken krijgt met deze problemen? Bij wie kunt u terecht met uw vragen over psychosociale problemen, over de juiste pastorale benadering, over de relatie tussen het geloof en de psychische problemen?

Speciaal voor u als ambtsdrager heeft Stichting Schuilplaats een telefonisch spreekuur. Vanuit onze deskundigheid en onze ervaring met psychosociale en relationele problematiek geven wij ambtsdragers graag zorgvuldig advies. Uw vragen en twijfels kunt u voorleggen aan een ervaren hulpverlener. U krijgt deskundig advies en praktische suggesties. Tijdens het gesprek beoordeelt de hulpverlener de ernst van de situatie. Indien nodig kan een afspraak gemaakt worden voor een vervolggesprek. Ambtsdragers kunnen geheel anoniem en vrijblijvend met ons overleggen, online of hulpverlening op één van onze 10 locaties.

Herken je jezelf of anderen in dit verhaal? Neem contact met ons op, of meld je aan voor onze (online) christelijke hulpverlening.