Diaconaal Maatschappelijk Werk Huizen

Terug naar alle Diaconaal Maatschappelijk Werken

DMW Huizen

Stichting Schuilplaats is in 2020 een hulpverleningslocatie gestart in Huizen. Nadat het Christelijk Maatschappelijk Werk van Amaris (CMW) eind 2019 gestopt is, wil Stichting Schuilplaats graag voorzien in behoefte aan psychosociale hulpverlening en ondersteuning. Na overleg met diverse betrokkenen heeft in eerste instantie de burgerlijke gemeente van Huizen ons een subsidie toegekend voor 8 uur per week om deze stap (pilot) mogelijk te maken. Nadat bleek dat de subsidie in 2021 niet verlengd zou worden vanwege bezuinigingen, zijn we op zoek gegaan naar samenwerking met kerken. We zijn dankbaar dat o.a. de diaconie van de PKN hervormde gemeente een samenwerking is aangegaan met Stichting Schuilplaats. Hierdoor is het mogelijk om psychosociale hulpverlening vanuit een christelijke levensbeschouwing aan te blijven bieden voor alle inwoners van Huizen.

Voor meer informatie en/of hulpvragen is er elke werkdag van 8.30 tot 10.00 uur telefonisch spreekuur. Je hebt dan rechtstreeks contact met een hulpverlener, die aangeeft hoe het vervolgtraject eruit zou kunnen zien. Buiten dit spreekuur krijg je een medewerker aan de lijn of een voicemailbericht om in te spreken. Hulpvragen kun je ook via het contactformulier op de website indienen.

Financieel ondersteunen?

Om de hulpverlening van DMW Huizen mogelijk te maken geldt er vanaf 1 maart 2021 een eigen bijdrage van €25,00 per gesprek. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor je niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op jou van toepassing is, hebben we graag contact met je, zodat we samen met jou naar een oplossing kunnen zoeken.

Indien je niet in staat bent om naar de gesprekslocatie te komen, kunnen wij bij je thuis komen. Hiervoor geldt dan een reiskostentarief van € 0.39 per gereden kilometer.

Jouw steun voor dit belangrijke werk is ook van harte welkom! Je kunt een gift overmaken op: NL18 INGB 0001341400 van Stichting Schuilplaats o.v.v. ‘gift DMW Huizen’. Hiermee steun je het werk van DMW Huizen. Namens ons: hartelijk dank!

Voor aanvullende informatie over financiën verwijzen we u naar Financiën.

Bestuursleden