‘Je bent een rund als je met je relatie stunt'

Wie het nieuws heeft gevolgd, zal het niet ontgaan zijn dat de SGP een spraakmakend plan bedacht heeft. De partij wil een publiekscampagne opzetten tegen overspel en voor relatietrouw. Billboards in het hele land, een website met relatietips en een slogan zoals de titel van dit artikel. Met deze acties wil de SGP een tegengeluid in de maatschappij laten horen tegenover datingsites die overspel promoten, zoals Second Love.

Relatieproblemen

Bij Stichting Schuilplaats spreken we veel echtparen met relatieproblemen. Er kan sprake zijn (geweest) van overspel, maar bijvoorbeeld ook van communicatieproblemen of meningsverschillen over de opvoeding. Het kan soms de beste, makkelijkste of enige oplossing lijken om vreemd te gaan of om de relatie te beëindigen. Je neemt jezelf en je verleden echter overal mee naar toe, ook naar een eventuele volgende relatie.

Investeren

Daarom is het belangrijk om te investeren in de relatie die je hebt. Als deze goed is, maar ook als er barstjes in zitten of misschien wel hele grote scheuren. Dit hoef je gelukkig niet alleen te doen. Er zijn heel veel boeken, websites en organisaties die handvatten aanbieden om te werken aan je relatie. Bij Stichting Schuilplaats helpen we elke dag mensen met het werken aan hun relatie. Dat is niet altijd even makkelijk, maar het levert wel heel veel op.

Trouw

Het mooie van de SGP actie is dat er geen verbod wordt voorgesteld, maar een positieve benadering: maak reclame voor trouw in het huwelijk. Bij Schuilplaats staan we hier helemaal achter. Overspel of het beëindigen van een relatie kan kortstondig “plezier” opleveren. Een huwelijk waarin je jezelf exclusief aan elkaar geeft, heeft eeuwigheidswaarde. Trouw is niet voor niets één van de Bijbelse waarden in een huwelijk.

Werken aan je relatie: je bent het verplicht aan God, je kinderen, je echtgenoot en jezelf. Wilt u werken aan uw relatie? Neem gerust contact met ons op.