Cursus zelfvertrouwen

Grenzen stellen, boos zijn, wensen uiten, kritiek geven en ontvangen, spreken in een groep, nee zeggen, jezelf accepteren. De één doet het met gemak, voor de ander is het een hele opgave. Vaak komen moeilijkheden met deze vaardigheden voort uit een gebrek aan zelfvertrouwen en onzekerheid over zichzelf.

Doel van de cursus

Herkenbaar voor u? Dan is het een bevrijding als u leert om op een realistische manier naar uzelf te kijken. In de cursus Zelfvertrouwen kunt u een realistisch zelfbeeld ontwikkelen, ontdekt u waar u goed in bent en waar u aan kunt werken. Als u uzelf op een Bijbelse manier accepteert, en een Bijbels zelfbeeld ontwikkelt, doet u recht aan uzelf, aan anderen en aan uw Schepper.

Voor wie

Wilt u zich niet langer laten leiden door wat anderen van u vinden, maar wilt u vrede sluiten met uzelf en anderen, tevens uw eigen leven durven leiden? Dan is de cursus Zelfvertrouwen iets voor u.

Onderwerpen die besproken worden:

• Observeren en interpreteren
  • Aandacht voor uw gevoel
  • Spreken in een groep
  • Zelfacceptatie
  • Omgaan met kritiek
  • Nee zeggen
  • Boosheid uiten
  • Wensen uiten

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is bedoeld voor mensen die in hun dagelijks leven belemmerd worden door een gebrek aan zelfvertrouwen

Kennismaking

Voordat u kunt deelnemen aan deze cursus zal er een telefonisch kennismakingsgesprek plaatsvinden met één van de cursusleiders. Tijdens dit gesprek praten we met u over uw verwachtingen ten aanzien van deze cursus. Op deze manier kunnen we goed beoordelen of deze cursus aan uw verwachtingen zal voldoen.Kijk ook eens op onze pagina voor hulp bij identiteitsproblemen

Cursus Zelfvertrouwen Voorjaar 2018 Midden Nederland

Voor meer informatie en data:

Bij voldoende aanmeldingen gaat er in het voorjaar 2018 weer een nieuwe cursus van start.

Aantal bijeenkomsten en kosten

Het aanbod van de cursus Zelfvertrouwen bestaat uit een telefonisch kennismakingsgesprek en 10 groepsbijeenkomsten van 2 uur. De totale kosten zijn €250,00 (tien bijeenkomsten à €25,00). In een aantal plaatsen wordt de cursus vergoed vanuit de subsidie van de burgerlijke gemeente. Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen.

Voor meer praktische informatie, zoals tijden, locatie en data, kunt u contact met ons opnemen via onderstaand aanmeldformulier.

In Sliedrecht zal -bij voldoende deelnemers- in het najaar 2017 een cursus van start gaan! zie Nieuws.

Voor Midden Nederland zal in Woudenberg vanaf 23 november de cursus van start gaan. Voor data: zie Nieuws.

Aanmelden

U kunt zich via het aanmeldformulier opgeven voor de cursus Zelfvertrouwen. U kunt zich natuurlijk ook schriftelijk of telefonisch aanmelden. Bij de cursusdata kunt u zien wanneer en waar de volgende cursus van start gaat.

Annulering

De annulering van de hele cursus kan tot 10 werkdagen voor de aanvangsdatum van de cursus kosteloos plaatsvinden, daarna zullen cursuskosten in rekening worden gebracht.

Meld u aan of vraag om meer informatie