Gemeenteleden helpen

“Ik heb al enkele keren contact met Stichting Schuilplaats opgenomen. Soms komen gemeenteleden bij me met vragen of problemen waar ik niet genoeg verstand van heb. Bijvoorbeeld een familieruzie, een gemeentelid met een seksverslaving of ouders die problemen hebben met de opvoeding. Als ik hier zelf niet uit kom, raad ik aan om professionele christelijke hulp te zoeken en bied ik aan om zelf alvast contact op te nemen met Schuilplaats.

Medewerkers van Stichting Schuilplaats geven mij dan handvatten en ik leg alvast kort uit dat een gemeentelid van mij met hen contact op zal nemen en met welke vraag. De gemeenteleden voor wie ik dit doe, geven aan dat ze het erg fijn vinden als ik het eerste contact leg. Ze ervaren hierdoor een lagere drempel om hulp te zoeken. Dat vind ik erg belangrijk. Zo is Stichting Schuilplaats voor mij als ambtsdrager en voor mijn gemeenteleden van grote betekenis!”