Stageplaatsen

Stichting Schuilplaats / DMW is een overzichtelijke,  dynamische organisatie met een boeiende en uitdagende werk- en leeromgeving.  We willen de verantwoordelijkheid dragen om mee te werken aan goed opgeleide maatschappelijk werkers. We vinden het belangrijk om studenten de mogelijkheid te bieden om bij ons stage te lopen.

Het hulpaanbod van Stichting Schuilplaats/ DMW is gericht op psychosociale problematiek, zowel van jongeren als volwassenen. De hulpvragen kunnen divers en complex zijn wat de stage emotioneel zwaar kan maken en confronterend kan zijn voor persoonlijke kwetsbaarheden. We vragen van stagiaires bereidheid om open te zijn over persoonlijke moeiten of over belasting vanuit het ouderlijk gezin of uit ervaring in de geschiedenis. Je krijgt vanuit de organisatie intensieve en persoonlijke begeleiding. Het doel is om het mooiste uit de student te halen en de innerlijke krachten te ontdekken en deze aan te boren.

In principe biedt Stichting Schuilplaats elk schoolseizoen twee stageplaatsen aan, dit is echter onder meer afhankelijk  van de vraag of de juiste begeleiding geboden kan worden. Een stageplaats op de locatie in Sliedrecht en een stageplaats op de locatie in Veenendaal. De voorkeur gaat uit naar de volgende type stages:

• Voor locatie Veenendaal: een derde- of vierdejaars student van de deeltijdopleiding HBO-MWD voor maximaal 2 stagedagen per week; (Schoolseizoen 2017 – 2018 is geen stageplaats meer beschikbaar)
  • Voor locatie Sliedrecht: een derde- of vierdejaars student van de opleiding HBO-MWD voor maximaal 4 stagedagen per week; (Schoolseizoen 2017 – 2018 helaas geen beschikbaarheid)

In plaats van een stage is het ook mogelijk om werkervaring op te doen. Hiervoor dient de student of afgestudeerde een bij het werkveld passende  (voor)opleiding te hebben gevolgd.

Begin maart wordt het aantal beschikbare stageplaatsen voor het nieuwe schooljaar vastgesteld en uiterlijk eind maart worden de potentiele kandidaten uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Indien je interesse hebt, kun je de aanvraag voor een stageplaats / werkervaringsplaats mailen naar: info@stichtingschuilplaats.nl

Wil je daarbij aangeven wat je motivatie is om de aanvraag te doen bij onze organisatie en voor welke locatie de aanvraag geldt? Daarbij ontvangen we graag je CV.

Wil je in aanmerking komen voor een stageplaats, solliciteer dan voor 15 maart naar Stichting Schuilplaats.

Op zoek naar een stageplaats?

neem contact met ons op.