Werkwijze

Wij streven naar persoonlijke hulpverlening die aansluit op jouw behoeften. De gesprekken vinden plaats op één van onze locaties. In overleg is het in bepaalde situaties ook mogelijk om bij jou thuis begeleidingsgesprekken te voeren. Voor sommige mensen kan het om diverse redenen lastig zijn om naar een van onze locaties te komen voor een gesprek. Het is daarom ook mogelijk om face-to-face begeleiding af te wisselen met digitale ondersteuning. Middels email is het mogelijk om informatie en opdrachten te ontvangen en te overleggen of te stemmen. Er is dus een combinatie mogelijk waarin je niet alleen op locatie hoeft af te spreken maar ook vanuit huis kunt werken aan je leerdoelen. Wij werken voor beeldbellen met het beveiligde programma Teams van Microsoft.

Onze zorgroute

Aanmelden

Iedere werkdag tijdens het telefonisch spreekuur zit er een hulpverlener klaar om je te woord te staan. Ook kun je je vraag per mail stellen.

Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek kijken we met jou naar je hulpvraag. Je krijgt helder wat er speelt, wat je wilt bereiken en wat wij kunnen bieden.

Begeleiding

Tijdens een aantal gesprekken ga je aan de slag met je doelen. Of je werkt samen met je partner aan de relatie. Je krijgt meer inzicht in jezelf en wordt praktisch aan het werk gezet.

Evaluatie

Tijdens het traject evalueren we regelmatig: zijn je doelen al behaald en zo nee, wat is er verder nog nodig?

Nazorg

Als je doelen zijn bereikt bieden we je een nazorggesprek, waarin je dat wat je hebt geleerd weer even kunt opfrissen.

!

Heb je hulp nodig?

Neem nu vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.