Relatie

'Het huwelijk is een overgebleven paradijsbloem'. Misschien herken je deze uitspraak als jouw verwachting voor je huwelijk. Je was vast besloten om de ander trouw te blijven, in goede en kwade dagen.

Druk

Maar als de kwade dagen komen, blijkt dit heel wat te vragen. Miscommunicatie, onmacht, woede, verdriet, drukte, seksuele problemen, zorgen om jezelf, de ander of de kinderen. Er zijn veel zaken die een huwelijk zwaar kunnen belasten. De druk op jullie huwelijk kan zelfs zo groot worden dat jullie huwelijk dreigt te breken.

Is de verbondenheid in jullie relatie ver te zoeken? Heeft acceptatie en liefde plaatsgemaakt voor stilzwijgen en ruzie? Tegenwoordig eindigen één op de drie huwelijken in een echtscheiding. Als hier kinderen bij betrokken zijn, heeft dat negatieve gevolgen voor hen. En wat te denken van de belofte die jullie aan elkaar en God gedaan hebt?

Hoop

Relatietherapie is niet de makkelijkste weg. Maar het is wel de weg die jullie uiteindelijk weer bij elkaar brengt. We zien in onze praktijk letterlijk dagelijks voorbeelden van echtparen die de moed verloren hadden en nu weer in contact komen met elkaar.

Geef de hoop voor je huwelijk en je partner niet op. Vind de weg terug naar elkaar.

Herken je jezelf of anderen in dit verhaal? Neem contact met ons op, of meld je aan voor onze (online) christelijke hulpverlening.