Opvoedingsondersteuning

‘Hoe krijgen we ons zoontje op tijd naar bed zonder elke avond ruzie te krijgen?’. ‘Wat moeten we met onze dochter die geen groenten wil eten?’. ‘Is het gedrag wat ons kind laat zien naar andere kinderen wel normaal?’.

‘Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze puber zich aan de regels houdt?’. ‘Hoe kunnen we de eindeloze machtsstrijd voorkomen?’. ‘Hoe kunnen we weer een positieve sfeer thuis creëren?’

Professional

Opvoeden is een levenstaak. Niet gek dus dat u als ouder soms met uw handen in uw haar zit. Het is altijd verstandig om vroegtijdig met een professional te overleggen als u zorgen of vragen heeft. U kunt bij ons terecht met uw praktische vragen. Maar ook als er diepgaande emotionele problemen lijken te zijn of als de relatie met uw kind ernstig onder druk staat.

Als uw kind tussen de -9 maanden en 12 jaar oud is, denken we graag met u mee over vragen waar u zelf niet uit komt. ‘Hoe krijg ik mijn zoontje op tijd naar bed zonder elke avond ruzie te krijgen?’. ‘Wat moet ik met mijn dochter die geen groenten wil eten?’. ‘Is het gedrag wat mijn kind laat zien naar andere kinderen wel normaal?’.

Openheid

Heeft u kinderen in de leeftijd tussen 12 en 18 jaar, dan kunnen we gesprekken met u als ouders of met uw kind aangaan. Ons aanbod bestaat zowel uit ouderbegeleiding als uit ouder-, kind- en gezinsgesprekken. We zullen hierin altijd streven naar communicatie en openheid tussen u als ouder en uw kind.

We bieden opvoedingsondersteuning in groepsverband (cursus Puberstrijd) als individuele en gezinsgesprekken. Op basis van uw verhaal en onze professionaliteit stellen we samen een passend behandelplan op.

Neem contact met ons op, of stel uw vraag via het formulier rechts op deze pagina.

Kinderen tot en met 16 jaar kunt u aanmelden voor hulp, vanaf 16 jaar moet uw kind zich zelf bij ons aanmelden. Wij stellen het altijd op prijs als we uw kind zelf spreken.

Cliëntverhaal: Sari (40) en Rob (42) hadden problemen in de omgang met hun puber-dochter

“Wat zo fijn is aan Stichting Schuilplaats is dat de hulpverleners geen oordeel hebben over onze visie op geloof en leven. Ze zeggen niet je moet je keuzes maar eens aanpakken. Ze hebben respect voor hoe wij in het leven staan en ze delen onze normen en waarden.”

De namen Sari en Rob is gefingeerd.

Benieuwd naar wat andere cliënten over Stichting Schuilplaats zeggen? Lees onze cliëntverhalen

Zoekt u hulp bij opvoeding of kent u iemand die hulp nodig heeft?

Neem direct contact met ons op.