Burn-out & Overspannenheid

Drukte en stress, het lijken de sleutelwoorden van onze maatschappij. Alles moet meer, sneller en beter. Heeft u het gevoel dat haast u de baas wordt? Kunt u niet meer meekomen in het tempo dat voor uw gevoel van u gevraagd wordt? Of misschien legt u uzelf steeds hogere normen op, waardoor u op uw tenen moet lopen en er uiteindelijk aan onderdoor gaat.

Gevarenzone

Langdurige stress en hoge eisen die u aan uzelf stelt, kunnen ervoor zorgen dat u overspannen wordt of een burn-out krijgt. Vermoeidheid, concentratieverlies, lusteloosheid en prikkelbaarheid kunnen daarvan een signaal zijn. Doet u zo hard mogelijk uw best, maar heeft u het idee dat u regelmatig faalt, zowel op uw werk als in contacten met anderen? Dan bevindt u zich in de gevarenzone. Wij helpen u graag om het risico op een burn-out te beperken en uw overspannenheidsklachten te verminderen.

Verandering

In een individueel traject verwerft u inzicht in het ontstaan van uw klachten. Vaak is er daarbij sprake van een combinatie van factoren: werk, privé en innerlijke factoren. U leert hoe u stress kunt verminderen en stress beter kunt hanteren. Hierbij staan uw gedachten over uzelf centraal. U leert hoe u realistisch kunt denken en hoe u de lat voor uzelf lager kunt leggen.

Maak vandaag de keuze om u niet langer te laten beheersen door stress. Gun uzelf de ruimte om weer te leren genieten en uw werk met plezier te doen.

Zo heb ik ingezien dat er niets beter is dan dat de mens zich verblijdt in zijn werken, want dat is zijn deel ”, Prediker 3:22.

Neem contact met ons op, of stel uw vraag via het formulier rechts op deze pagina.

Bent u overspannen, heeft u een burn-out of kent u iemand die hulp zoekt?

Neem contact met ons op.